Join the Meeting Place for Moms!
Talk to other moms, share advice, and have fun!

(minimum 6 characters)

Anyone else get a very very faint line on a pregnancy test?

It's do faint i almost wonder if i am seeing things. I don't know what to think. I will have to test in the morning again. Just wondering though if anyone else got this and was pregnant or if it is just a false.

Answer Question
 
Anonymous

Asked by Anonymous at 4:42 PM on Jan. 9, 2010 in Trying to Conceive

Answers (10)
  • The 1st test I took was so faint I could barely see it. I retested 2 days later in the morning ( First urine of the day is best) and it was darker positive. GL
    staciaw

    Answer by staciaw at 4:44 PM on Jan. 9, 2010

  • Yes, when I was pregnant lol

    Of course it was really early but as time went on it got darker. When I got a faint + with a cheapy test, I went straight out and bought a First Response, which was always darker b/c it's way more sensitive. I love those things!
    all4mymarine

    Answer by all4mymarine at 4:46 PM on Jan. 9, 2010

  • Oh, you could be seeing an evaporation line if it has no color. If there is color to it, then it's the real thing :) Just make sure not to look at it after too long.
    all4mymarine

    Answer by all4mymarine at 4:47 PM on Jan. 9, 2010

  • If there is ANY line there you're probably pregnant! Congratulations :-)
    Jjoneslagrange

    Answer by Jjoneslagrange at 5:21 PM on Jan. 9, 2010

  • For both of my pregnancies the lines were VERY faint. I think it is because I tested REALLY early. Good Luck!! >_
    MissMorgan07

    Answer by MissMorgan07 at 5:33 PM on Jan. 9, 2010

  • yup - congrats!
    mommymeg03

    Answer by mommymeg03 at 5:52 PM on Jan. 9, 2010

  • Yes mine was very faint, but it was positive.
    SherriPie

    Answer by SherriPie at 6:38 PM on Jan. 9, 2010

  • I also had a very faint 2nd line and yes I was pregnant. Gl!!
    bjw_053109

    Answer by bjw_053109 at 7:00 PM on Jan. 9, 2010

  • I had a very faint line on a cheap test and it turned out to negative. It was soooo faint- like hold it up at the right angle and you could kinda sorta see a line. It was more like a shadow where the line is supposed to be. I didn't really get my hopes up because I knew it didn't look like a real line. Good Luck!

    maxswolfsuit

    Answer by maxswolfsuit at 8:39 PM on Jan. 9, 2010

  • Yes, and then I read the pregnancy instructions. It says right there in the instructions that one line may be lighter than the other. Congrats!
    JessicaB86

    Answer by JessicaB86 at 12:14 AM on Jan. 11, 2010

Join CafeMom now to contribute your answer and become part of our community. It's free and takes just a minute.

Next question in Trying to Conceive
trying to concieve

Next question overall (Just for Fun)
What does ROFL mean ?

close Join now to connect to
other members!
Connect with Facebook or Sign Up Using Email

Already Joined? LOG IN