Join the Meeting Place for Moms!
Talk to other moms, share advice, and have fun!

(minimum 6 characters)

2 Bumps

Am I the only one that doesn't understand the point of colored diamonds?

I mean, a green diamond costs 3 times as much as Emeralds, but when you wear them they look the same... So what's the point in paying all that extra money unless you wear a sign the says it's worth more...

Seriously, I don't get the point...

Answer Question
 
SabrinaMBowen

Asked by SabrinaMBowen at 7:19 PM on Aug. 28, 2010 in Beauty & Style

Level 40 (122,988 Credits)
Answers (12)
  • i don't get it either. and the pink diamonds look cheap to me. the yellow/champagne diamonds look dirty.
    dullscissors

    Answer by dullscissors at 7:21 PM on Aug. 28, 2010

  • I don't get it either, therefore I wear costume jewelry! lol
    shanlaree

    Answer by shanlaree at 7:21 PM on Aug. 28, 2010

  • I wouldn't go for that upgrade either....now sparkle in my cars paint job I might pay extra for~
    surfcitymom

    Answer by surfcitymom at 7:23 PM on Aug. 28, 2010

  • LOL... I'd actually rather have the Emerald....people are gonna think that's what it is anyways!
    WoodWitch

    Answer by WoodWitch at 7:24 PM on Aug. 28, 2010

  • Yeah, that's my thing... I would prefer the Emerald!

    Well, actually I prefer a Garnet, but Emeralds are good too!
    SabrinaMBowen

    Comment by SabrinaMBowen (original poster) at 7:29 PM on Aug. 28, 2010

  • I'm not a diamond fan anyhow- waste of money in my opinion...I'd rather have onyx, garnet or i dunno the name of them but they are kinda rainbow colored-really pretty
    charlotsomtimes

    Answer by charlotsomtimes at 8:21 PM on Aug. 28, 2010

  • I am absolutely a diamond girl and I completely agree. All of my diamonds, with the exception of one, is colorless..... I do have one ring with a one carat completely perfect diamond... it is in my great grand mother's engagement ring.
    bcauseimthemom

    Answer by bcauseimthemom at 8:50 PM on Aug. 28, 2010

  • I don't get the point of paying that much money for anything. It's a pretty rock. Yay.
    ethans_momma06

    Answer by ethans_momma06 at 1:37 AM on Aug. 29, 2010

  • i dont get it either
    san78

    Answer by san78 at 6:21 AM on Aug. 29, 2010

  • I dont get it either. But oh well....
    sstepph

    Answer by sstepph at 6:41 AM on Aug. 29, 2010

Join CafeMom now to contribute your answer and become part of our community. It's free and takes just a minute.
close Join now to connect to
other members!
Connect with Facebook or Sign Up Using Email

Already Joined? LOG IN