Join the Meeting Place for Moms!
Talk to other moms, share advice, and have fun!

(minimum 6 characters)

Does your baby scream just to hear their own voice!?

Mine does she is 8 months old and she just loves to scream lol!

Answer Question
 
raeyliNlilysmom

Asked by raeyliNlilysmom at 3:37 AM on Jun. 2, 2011 in Babies (0-12 months)

Level 16 (2,463 Credits)
Answers (11)
  • haha! my daughter is 9 months, she's been doing it a few months now. its crazy, people would come over and be like, "oh., go see whats wrong" i'll be like, "nah she just loves screaming, and to a tune, haha" yeah my daughter is always screaming. she makes sure, when she's awake, we know!
    fefe87

    Answer by fefe87 at 3:39 AM on Jun. 2, 2011

  • awe well at least u know she has a stong set of lungs lol
    Jesscuh87

    Answer by Jesscuh87 at 4:13 AM on Jun. 2, 2011

  • LOL yes! (Okay, the 'baby' is 2 now, but...) she started at about 6 months. That voice came out and WOW! We couldn't even go out to eat when she was that age cuz she'd just scream with delight for hours at a time! Haha.
    aliceryannesmom

    Answer by aliceryannesmom at 4:23 AM on Jun. 2, 2011

  • OMG! My dd screams like nothing I have ever heard! IIswear she's gonna give me lock jaw it's such a high pitch! My DH calls it her seagull call!!
    shareleann

    Answer by shareleann at 4:57 AM on Jun. 2, 2011

  • YEP. Scared the crap out of us too. Shes 7 1/2 months and will scream her little head off! SHe also does this uhhhhhhhhhhhhh thing with her throat just for shits and giggles. She shits and I giggle lol. But no seriously, it sounds like someones choking her and she'll only do it when your holding her and laughing and or/ talking to her >.>
    shortycmlb

    Answer by shortycmlb at 5:33 AM on Jun. 2, 2011

  • lmao oh yes my 3 year old started when she was a little baby, and she STILL does it ever once in a while. lol. So far my second daughter isn't the screamer yet, (she went through a grow and giggle phase lol). But she's only 5 months old..
    xxhazeldovexx

    Answer by xxhazeldovexx at 7:21 AM on Jun. 2, 2011

  • Yes, my 5month old does, she be screaming up a storm, it's so cute..i love it
    ttk2

    Answer by ttk2 at 11:29 AM on Jun. 2, 2011

  • My older son used to do that. My younger son only screams when he is hungry. He does "talk," though just to hear his voice (he's 8.5 months).
    kasey22

    Answer by kasey22 at 12:10 PM on Jun. 2, 2011

  • I like how every person except one that answered have little girls. My son growls. I have a little girl now and I hope she doesn't do that whole screaming thing, but we'll see!
    ours

    Answer by ours at 2:05 PM on Jun. 2, 2011

  • Lately my 18 month old has been doing that-- we've been working on squashing that habit!
    jmpj8107

    Answer by jmpj8107 at 11:03 AM on Jun. 3, 2011

Join CafeMom now to contribute your answer and become part of our community. It's free and takes just a minute.
close Join now to connect to
other members!
Connect with Facebook or Sign Up Using Email

Already Joined? LOG IN