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Posted by on Feb. 2, 2013 at 11:59 AM
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http://www.naturalnews.com/037697_happiness_quality_of_life_mental_health.html

 

Seven changes for a happier, healthier you

Friday, October 26, 2012 by: Victoria Moore

(NaturalNews) These days everyone is looking for a quick fix to improve their overall quality of life. You can take control and make seven simple changes to your lifestyle to increase health and exuberance.

Drink more water

Water is perhaps nature's ultimate miracle; providing life for all living things. Dehydration can be responsible for many common afflictions such as headaches, fatigue and constipation. Increasing your water intake helps our bodies to function properly, improves our immune system and helps us to look and feel younger. Due to fluoridation and high chemical levels in the water, it is important to invest in a water filter to remove these toxins and ensure that you are supplying your body with the best water available. Drinking fresh, pure water is a very simple and inexpensive way to reverse the aging process.

Eat less meat

Limiting meat portions and putting more focus on fruits and vegetables provides your body with the essential nutrients that may be lacking. Findings from the China Study indicate that eating less than 10 percent animal-based products and eating a more whole food, plant-based diet could prevent and treat a multitude of common diseases such as cancer, diabetes and auto-immune diseases.

Get moving

Most people know that exercise is important and brings with it benefits of preventing many illnesses, increasing vitality and improving overall well-being. Start out small and increase your activity as needed and the outcome promises to be life changing. Making exercise a top priority in your life and taking care of your body now, will take care of you later on.

Make love, not war

By spreading positivity and joy you remove unnecessary stressors from your life and attract loving, healing energy in return. Smiles are contagious so spread the cheer all year long and help make the world a happier place for yourself and others around you.

Avoid processed foods

The best way is to cook the majority of your meals. Cooking healthy doesn't have to be dreaded. There are plenty of easy, delicious healthy recipes out there. If you heavily consume processed meals, it may take time until the cravings subside and you actually start to crave healthy foods. This is due to the excitotoxic-laced food that work to chemically affect your body to become addicted. The latest GMO food studies are showing organ damage and a shortened life in laboratory animals. Keep in mind the goal that sticking with your dietary change will ultimately help you to enjoy life more than you did when you were indulging in junk food.

Get some rest

Sleep provides the foundation for mental and physical well-being. This can be achieved either by restful sleep (a full six to eight hours a night) or by restful awareness; which can be achieved through regular meditation. Studies have shown that immune cells do not work as well for the next 24 hours after a night of restlessness. A full night of sound sleep allows the immune cells to regain their disease fighting abilities. The lack of restful sleep and restful awareness are usually a result of poor habits. By making a small shift to attention and behavior and changing certain habits, fatigue can be avoided and allow for creativity, vitality and age-reversing benefits.

Just breathe

Optimizing your breathing helps to regulate the energetic balance of the body by increasing oxygen flow internally and balancing the parasympathetic nervous system. When we are stressed out, uncomfortable breath is usually restricted, shallow and limited. By focusing on deep, rhythmic breaths, especially in difficult situations, we increase our life force, mental clarity and emotional stability as well as a long list of many other benefits. Optimal breathing habits can be achieved by regular practice of yoga and meditation.

Sources for this article include

Grow Younger Live Longer: 10 Steps to Reversing Aging- Deepak Chopra, M.D., and David Simon, M.D.

The China Study: Startling Implications for Diet, Weight Loss and Long-Term Health- T. Colin Campbell, PHD and Thomas M Campbell II

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1201429/

 

About the author:
Victoria Moore is natural health researcher/blogger, yoga instructor and Usui Reiki master. Her passions include empowering women on how to prepare for natural labor, teaching yoga to adults and children and learning about alternative approaches to health and lifestyle. Through her website http://www.yogimami.com/ she enjoys connecting with other like-minded people and sharing information about health and wellness, natural parenting, alternative medicine and organic living.

Learn more: http://www.naturalnews.com/037697_happiness_quality_of_life_mental_health.html#ixzz2JlIMheDi

 

by on Feb. 2, 2013 at 11:59 AM
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by Group Owner on Feb. 2, 2013 at 2:05 PM

 

Siete cambios para una más feliz, más saludable tu
Viernes, 26 de octubre de 2012 por: Victoria Moore
(NaturalNews) Estos días todo el mundo está buscando una solución rápida para mejorar su calidad de vida. Usted puede tomar el control y realizar siete cambios simples en su estilo de vida para aumentar la salud y la exuberancia.

Beber más agua
Agua es quizás el milagro definitivo de la naturaleza; proporcionando la vida para todos los seres vivos. La deshidratación puede ser responsable de muchas aflicciones comunes tales como dolores de cabeza, fatiga y estreñimiento. Aumentar la ingesta de agua ayuda a nuestro cuerpo para funcionar correctamente, mejora nuestro sistema inmunológico y nos ayuda a ver y sentir más joven. Debido a la fluorización y altos niveles de químicos en el agua, es importante invertir en un filtro de agua para eliminar estas toxinas y asegurarse de que están suministrando su cuerpo con la mejor agua disponible. Beber agua fresca y pura es una forma muy simple y barata de revertir el proceso de envejecimiento.
Comer menos carne
Limitar las porciones de carne y poner más énfasis en las frutas y verduras ofrece su cuerpo con los nutrientes esenciales que pueden faltar. Resultados del estudio de China indican que comer menos del 10 por ciento de productos de origen animal y comer un alimento más entero, dieta podrían prevenir y tratar una multitud de enfermedades como cáncer, diabetes y enfermedades autoinmunes.
Moverse
Mayoría de la gente sabe que el ejercicio es importante y trae consigo beneficios de prevención de muchas enfermedades, aumentar la vitalidad y mejorar el bienestar general. Comienzan pequeñas y aumentar su actividad según sea necesario y las promesas de resultado que cambia la vida. Hacer ejercicio una prioridad en su vida y cuidando de su cuerpo ahora, se encargará de ustedes más tarde en.
Hacer el amor, no la guerra
Al desplegar la positividad y alegría puede eliminar factores de estrés innecesarios de tu vida y atrae a amar, a cambio de energía curativa. Sonrisas son contagiosas así difundir la alegría lo largo del año y ayudar a hacer del mundo un lugar más feliz para usted y otros a tu alrededor.
Evitar los alimentos procesados
La mejor forma es cocinar la mayoría de sus comidas. Cocina saludable no debe ser temido. Hay un montón de fáciles, deliciosas recetas saludables por ahí. Si consumes mucho las comidas procesadas, puede tomar tiempo hasta que los deseos se desaparecen y realmente empezar a ansiar alimentos saludables. Esto es debido al alimento de los cordones excitatoria que químicamente afectan su cuerpo para convertirse en adicto. Los últimos estudios de alimentos transgénicos muestran daños en órganos y una vida acortada en animales de laboratorio. Tenga en cuenta el objetivo que se pegue con el cambio de dietario en última instancia le ayudará a disfrutar de la vida más de lo que hiciste cuando estaban disfrutando de comida chatarra.
Descansar un poco
Sueño proporciona la base para el bienestar mental y físico. Esto se puede lograr un sueño reparador (un completo seis a ocho horas por noche) o por la conciencia tranquila; que se logra a través de la meditación regular. Los estudios han demostrado que las células inmunes no funcionan tan bien para las próximas 24 horas después de una noche de inquietud. Una noche completa de sueño sano permite a las células inmunes recuperar su habilidades de lucha de la enfermedad. La falta de sueño reparador y relajante conciencia son generalmente consecuencia de malos hábitos. Haciendo un pequeño cambio de atención y comportamiento y modificar algunos hábitos, la fatiga puede evitarse y permitir la creatividad, la vitalidad y la inversión edad beneficios.
Sólo respirar
Optimizando la respiración ayuda a regular el balance energético del cuerpo por aumentar el flujo de oxígeno internamente y equilibrar el sistema nervioso parasimpático. Cuando estamos estresados, respiración incómoda es generalmente restringido, superficial y limitada. Centrándose en respiraciones profundas, rítmicos, especialmente en situaciones difíciles, aumentamos nuestra fuerza vital, claridad mental y estabilidad emocional, así como una larga lista de muchos otros beneficios. Hábitos de respiración óptima pueden lograrse mediante la práctica regular del yoga y la meditación.
 
 
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