Join the Meeting Place for Moms!
Talk to other moms, share advice, and have fun!

(minimum 6 characters)

The backlash to al-Jazeera begins

Posted by   + Show Post

The backlash to al-Jazeera begins

The backlash to al-Jazeera has begun: Accuracy in Media, the conservative watchdog group, has labeled the network a "Homeland Security threat" and is calling for a congressional probe into the "controversial operations of foreign propaganda channel" following its acquisition of Current TV this week.

Meanwhile, the Anti-Defamation League has announced it has ongoing concerns about the Qatari-owned network, due to “a troubling record” of giving "virulent anti-Israel and even anti-Semitic extremists access to its airwaves."

Al-Jazeera has long faced charges of anti-Americanism and even anti-Semitism from conservatives and pro-Israel groups, but it's English-language programming has received praise from politicians on both sides of the spectrum, especially during its coverage of the Arab Spring.

The New York Times editorial board today wrote that despite concerns of impartiality, "Al Jazeera could bring an important international perspective to American audiences and should be given a chance to prove itself commercially...," following Time Warner Cable's decision to drop Current TV after the acquisition. Fox News host Bill O'Reilly, who described the network as "anti-American," also said he was "not for censoring al-Jazeera."

The right sees it differently. Accuracy in Media's Cliff Kincaid today called on the new House Homeland Security Committee "to examine how Al Jazeera’s anti-American programming is seeking to gain a dangerous foothold in the United States through the acquisition of Al Gore’s Current TV cable channel."

Kincaid said Al Jazeera’s U.S. ambitions pose “an unacceptable danger to American citizens by further adding to the potential for home-grown Jihadists inspired by Al Jazeera’s inflammatory programming.”

The Anti-Defamation League was more tempered in its press release: "Al Jazeera, whose major broadcast focus is in the Arab world, has a troubling record and history that is very disturbing, particularly in its Arabic language broadcasts," Abraham H. Foxman, ADL National Director, said in a statement. "It has exploited and exaggerated the Arab-Israel conflict in a heavy-handed and propagandistic manner, and always at the expense of Israel, while giving all manner of virulent anti-Israel and even anti-Semitic extremists access to its airwaves."

"However, in its English version lately Al Jazeera has toned down its anti-Israel propaganda," he continued. "Yet it continues to be of great concern. We will be watching and monitoring the broadcasts as they become available to a much wider audience in the United States."

by on Jan. 4, 2013 at 3:52 PM
Replies (41-50):
darlingdaisy
by on Jan. 4, 2013 at 5:00 PM
1 mom liked this

 

Al Jazeera reporter resigns over "biased" Syria coverage

Published Thursday, March 8, 2012

Al Jazeera Arabic's Beirut correspondent, Ali Hashem, resigned on Tuesday after leaked emails revealed his frustrations over the news channel's coverage of Syria, according to a source within the television network.

Hashem's resignation comes weeks after pro-Assad hackers leaked emails that revealed the dismay among Al Jazeera's staff over its “biased and unprofessional” coverage of the Syrian uprising.

“Hashem's misgivings are clear and well-known, and are no longer a secret to anyone," the source, wishing to remain anonymous, said.

"You can check the emails he sent to his colleague, Rula Ibrahim, to know his position which changed after the station refused to show photos he had taken of armed fighters clashing with the Syrian Army in Wadi Khaled. Instead [Al Jazeera] lambasted him as a shabeeh (implying a regime loyalist).”

The source also said that Hashem reported his dismay to several officials in the station, not just to his colleague, Ibrahim.

Complicating matters for Hashem was Al Jazeera's refusal to cover the uprising in Bahrain.

“[In Bahrain], we were seeing pictures of a people being butchered by the 'Gulf's oppression machine', and for Al Jazeera, silence was the name of the game,” the source added.

According to the source, Hashem was not the only Al Jazeera reporter to express his frustration over its coverage. Staff members in Al-Jazeera's offices in Tunisia, Egypt, Libya, Syria, and Bahrain also voiced similar opinions.

The source explained that most reporters at Al Jazeera are professionals and come from prestigious schools of journalism where such biased coverage is unacceptable and particularly since several field reporters are “seeing the truth” themselves.

“There is a division among the staff members in the station. As for Hashem, he thought he could change one thing, but he couldn't so he chose to resign," the source said.

"This is what happens to the majority of people who oppose the station's provocative policy. They end up resigning.”

Al Jazeera is a Qatari owned and based satellite network, and has been the center of controversy throughout its short history.

It made US officials angry when it aired gruesome footage of the US invasion and occupation of Iraq last decade.

But Qatar's hardening foreign policy in the Middle East, in particular its efforts to overthrow Syrian President Bashar Assad while supporting Bahrain's crackdown on dissent, has made inroads on Al Jazeera's coverage of Arab affairs.

muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:01 PM

Prosecution after the 2004 Madrid train bombings

On Monday September 26, 2005, a Spanish court found Alluni guilty of collaboration with al-Qaida, sentencing the Syrian-born, naturalized Spaniard to seven years in jail.[3] Allouni, who insisted on his innocence throughout Europe's biggest al-Qaida trial, interviewed the group's leader Osama bin Laden in Afghanistan weeks after the September 11 attacks in the United States.[4] Accused of acting as a financial courier to the group while in Afghanistan, Alluni, who had faced a maximum nine-year term,[5] said in testimony he was only doing his job as a journalist. A campaign regarding his innocence has been mounted by amongst others Al Jazeera and the Arab Commission for Human Rights.[6] On January 17, 2012, a European court decided that the seven year term Allouni was given over charges of collusion with a terror organization was not legal.[7] He was freed in March 2012, and returned to Doha.[8]

Quoting darlingdaisy:

 


Spanish judge orders Al-Jazeera reporter to jail

MAR ROMAN, Associated Press Writer


Thursday, September 11, 2003





(09-11) 09:27 PDT MADRID, Spain (AP) --

A Spanish judge formally charged a top reporter for Al-Jazeera on Thursday with being a member of al-Qaida, saying he helped with "support, financing and coordination" for the terrorist network.

Investigating judge Baltasar Garzon charged Tayssir Alouni, 48, with membership in an armed group and ordered him held in the high-security Soto del Real prison near Madrid after a 72-hour extension of his arrest expired, the National Court said. Alouni was not present during the hearing.

"Removed from his work as a journalist but taking advantage of it he carries out support, financing and coordination, which are the characteristics of a qualified militant of the organization," Garzon's statement read.

The charge will be followed by a more detailed indictment. In the Spanish legal system, investigating judges issue the indictments against defendants, who then go to a full trial.

Alouni's wife, Fatima Zohra Hamed Layesi, burst into tears upon learning the news.

Alouni is a well-known war correspondent in the Mideast for the Qatar-based Arabic satellite television network. He was the Kabul correspondent for Al-Jazeera during the Afghanistan war, and one of the only journalists allowed by the hardline Taliban regime to operate from the areas in its control.



muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:03 PM

Prosecution after the 2004 Madrid train bombings

On Monday September 26, 2005, a Spanish court found Alluni guilty of collaboration with al-Qaida, sentencing the Syrian-born, naturalized Spaniard to seven years in jail.[3] Allouni, who insisted on his innocence throughout Europe's biggest al-Qaida trial, interviewed the group's leader Osama bin Laden in Afghanistan weeks after the September 11 attacks in the United States.[4] Accused of acting as a financial courier to the group while in Afghanistan, Alluni, who had faced a maximum nine-year term,[5] said in testimony he was only doing his job as a journalist. A campaign regarding his innocence has been mounted by amongst others Al Jazeera and the Arab Commission for Human Rights.[6] On January 17, 2012, a European court decided that the seven year term Allouni was given over charges of collusion with a terror organization was not legal.[7] He was freed in March 2012, and returned to Doha.[8]

Quoting Aivlys_:

Now that is interesting.........


Quoting darlingdaisy:

 



Spanish judge orders Al-Jazeera reporter to jail


MAR ROMAN, Associated Press Writer



Thursday, September 11, 2003















(09-11) 09:27 PDT MADRID, Spain (AP) --

A Spanish judge formally charged a top reporter for Al-Jazeera on Thursday with being a member of al-Qaida, saying he helped with "support, financing and coordination" for the terrorist network.

Investigating judge Baltasar Garzon charged Tayssir Alouni, 48, with membership in an armed group and ordered him held in the high-security Soto del Real prison near Madrid after a 72-hour extension of his arrest expired, the National Court said. Alouni was not present during the hearing.

"Removed from his work as a journalist but taking advantage of it he carries out support, financing and coordination, which are the characteristics of a qualified militant of the organization," Garzon's statement read.

The charge will be followed by a more detailed indictment. In the Spanish legal system, investigating judges issue the indictments against defendants, who then go to a full trial.

Alouni's wife, Fatima Zohra Hamed Layesi, burst into tears upon learning the news.

Alouni is a well-known war correspondent in the Mideast for the Qatar-based Arabic satellite television network. He was the Kabul correspondent for Al-Jazeera during the Afghanistan war, and one of the only journalists allowed by the hardline Taliban regime to operate from the areas in its control.




muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:06 PM

And?

Quoting darlingdaisy:

 

Al Jazeera reporter resigns over "biased" Syria coverage

Published Thursday, March 8, 2012

Al Jazeera Arabic's Beirut correspondent, Ali Hashem, resigned on Tuesday after leaked emails revealed his frustrations over the news channel's coverage of Syria, according to a source within the television network.

Hashem's resignation comes weeks after pro-Assad hackers leaked emails that revealed the dismay among Al Jazeera's staff over its “biased and unprofessional” coverage of the Syrian uprising.

“Hashem's misgivings are clear and well-known, and are no longer a secret to anyone," the source, wishing to remain anonymous, said.

"You can check the emails he sent to his colleague, Rula Ibrahim, to know his position which changed after the station refused to show photos he had taken of armed fighters clashing with the Syrian Army in Wadi Khaled. Instead [Al Jazeera] lambasted him as a shabeeh (implying a regime loyalist).”

The source also said that Hashem reported his dismay to several officials in the station, not just to his colleague, Ibrahim.

Complicating matters for Hashem was Al Jazeera's refusal to cover the uprising in Bahrain.

“[In Bahrain], we were seeing pictures of a people being butchered by the 'Gulf's oppression machine', and for Al Jazeera, silence was the name of the game,” the source added.

According to the source, Hashem was not the only Al Jazeera reporter to express his frustration over its coverage. Staff members in Al-Jazeera's offices in Tunisia, Egypt, Libya, Syria, and Bahrain also voiced similar opinions.

The source explained that most reporters at Al Jazeera are professionals and come from prestigious schools of journalism where such biased coverage is unacceptable and particularly since several field reporters are “seeing the truth” themselves.

“There is a division among the staff members in the station. As for Hashem, he thought he could change one thing, but he couldn't so he chose to resign," the source said.

"This is what happens to the majority of people who oppose the station's provocative policy. They end up resigning.”

Al Jazeera is a Qatari owned and based satellite network, and has been the center of controversy throughout its short history.

It made US officials angry when it aired gruesome footage of the US invasion and occupation of Iraq last decade.

But Qatar's hardening foreign policy in the Middle East, in particular its efforts to overthrow Syrian President Bashar Assad while supporting Bahrain's crackdown on dissent, has made inroads on Al Jazeera's coverage of Arab affairs.


muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:06 PM
3 moms liked this

Someone is trying awful hard. LOL

darlingdaisy
by on Jan. 4, 2013 at 5:08 PM

 Arab media muted in coverage of beheading

 

Many papers play down story, others ignore it

    Below:

 

 Video:  

Open in new window 

 

updated 5/12/2004 10:41:13 AM ET2004-05-12T14:41:13

BEIRUT, Lebanon - Arab media reacted cautiously Wednesday to the videotaped beheading of an American civilian by Islamic militants in Iraq, with some newspapers conspicuously playing it down or even ignoring it.

 

The biggest pan-Arab satellite television channels broadcast an edited version of the gruesome video, not showing the actual killing of Nick Berg, 26, of West Chester, Pa., a Philadelphia suburb. The businessman was abducted in April.

 

In one of the most explicit displays, Kuwait's Al-Siyassah daily ran a photo of a masked militant holding up Berg's severed head.

 

The video of the execution was released on the Internet too late for some Middle East newspaper columnists to react to it. The killing, attributed to Abu Musab al-Zarqawi's group, appalled many Arabs, including Iraqis who said described it as just the latest atrocity in a cycle of violence that is driving them to despair.

 

Some condemn slaying
Some opinion-makers condemned the killing.

 

"This shows how base and vile those who wear the robe of Islam have become," said Abdullah Sahar, a Kuwait University political scientist.

 

Some said it surpassed the American military's abuse of Iraqi prisoners in Abu Ghraib prison, which has been the top story for the past 10 days in the Middle East.

 

"We were winning international sympathy because of what happened at Abu Ghraib, but they come and waste it all," said Abdullah Sahar, another political scientist at Kuwait University, referring to the Islamic militants responsible for the killing.

 

In the video, the masked militants said they were taking revenge on Berg because of the abuses at the Baghdad prison.

 

Mustafa Bakri, editor of Al-Osboa weekly newspaper in Egypt, said Berg's death will only hurt efforts to expose American offenses against Iraqis.

 

"Such revenge is rejected," Bakri said of the execution. "The American administration will make use of such crimes just to cover their real crimes against Iraqis."

 

  1. Only on NBCNews.com
    1. Image: Drivers compete in the NASCAR Sprint Cup Series Bank of America 500 at Charlotte Motor Speedway in Concord, N.C., on Oct. 13, 2012.
      Getty Images for NASCAR, file
      Cliff deal includes at least $67.9B for special interests
    2. Farewell to Aspies: Some reluctant to let go of diagnosis
    3. Image: Telephone bugging device
      Columbia University
      Office phones vulnerable to eavesdropping hack
    4. Unloved Congress unfazed by public's disapproval
    5. Hey, sperm donor, don't answer that Craigslist ad!
    6. Image: Mark Kirk
      Daily Herald via AP file
      'Yeah, Mark!' After stroke, senator takes 45 big steps
    7. Image:
      AP
      Sandy Hook students return: New building, old desks

Bakri spoke as he took part in a Cairo demonstration by about 50 Egyptian journalists and lawyers against American human rights abuses in Iraq.

 

Satellite networks broadcast edited tape
Al-Jazeera and Al-Arabiya, the big two satellite networks, aired carefully edited versions of the video. In Al-Arabiya's edit, a militant is seen drawing a knife and jerking Berg's body to one side. The rest is not shown.

 

"The news story itself is strong enough," said Jihad Ballout, spokesman for Qatar-based Al-Jazeera. "To show the actual beheading is out of the realm of decency."

 

Lebanon's private Al Hayat-LBC station led its bulletins Wednesday with the video. Its news presenter said: "We apologize to our viewers for not showing the entire tape because of the ugliness of the scene."

 

Kuwait state television broadcast the news of the execution late Tuesday but not the video.

 

Iraqi newspapers reported nothing about the killing, although the story may have broken too late for them.

 

Egypt's leading daily, Al-Ahram, ignored the beheading Wednesday. Two other major pro-government newspapers ran news agency reports on their inside pages, without photos.

 

An Al-Ahram editor, Ahmed Reda, said the news came too late Tuesday night for the paper to confirm the video's authenticity with the U.S. government.

 

Syrian media ignore story
Newspapers in Syria, where the government controls the press tightly, did not report it at all.

 

A professor of journalism at the American University in Cairo, Hussein Amin, said the handling of the story by Egypt's pro-government papers was political and appropriate.

 

"I think that the government does not want to show this on the front page as a main item because it shows a very poor - poor is not the proper word; disgusting maybe is the better word - example of revenge," Amin said. "There is also the threat that it could be happening to other Americans. If they put it on the front page, (it could be seen as) they are favoring this kind of action."

 

Jordanian newspapers, state television and radio reported Berg's killing, but without commentary.

 

Most Lebanese newspapers, such as the left-wing As-Safir, published the report and a photograph of Berg sitting in front of the militants. As-Safir ran the headline: "Al-Zarqawi slaughters an American to avenge Iraqi prisoners."

 

In many Arab newspapers, the beheading received less display than the news of America's imposing sanctions on Syria and the killing of six Israeli soldiers in Gaza City.

 

katy_kay08
by on Jan. 4, 2013 at 5:08 PM
1 mom liked this

it reminds me of the  community center hullabaloo from a few years back.  

Quoting muslimahpj:

Someone is trying awful hard. LOL


muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:11 PM

Yep. 

Quoting katy_kay08:

it reminds me of the  community center hullabaloo from a few years back.  

Quoting muslimahpj:

Someone is trying awful hard. LOL



muslimahpj
by Ruby Member on Jan. 4, 2013 at 5:12 PM


Quoting momsusan1972:


Quoting muslimahpj:

Watch it, you will be called a terrorist supporter like me. LOL

Quoting Mommy_of_Riley:

Your proof is from a Blog... Really?

Quoting darlingdaisy:

 They are the mouth piece of Al Qaeda.



Terror Television Blog



Iraq Threatens Al-Jazeera With Legal Action 19 Feb 2007


The Iraqi government has issued the following statement: “The Al-Jazeera channel continues in its overtly hostile attitude towards the Iraqi people and continues to contribute to the spread of death and destruction by adopting a line that is frankly hostile to the Iraqi people and govvernment. We condemn this attitude and call on parliament to take a firm position on this channel and resort to all legal means to prevent it continuing its hostile policy.”



Al-Jazeera Spreads “Death and Destruction” In Iraq 8 Feb 2007


Reuters reports from Baghdad that Iraq’s government on Wednesday accused Al Jazeera television of helping to “spread death and destruction” in its reporting.The channel was banned in
Iraq two years ago but was allowed to resume operations recently.


The story went on: “The cabinet called on parliament to take legal action against the pan-Arab Qatar-based satellite channel that has angered the Shi’ite-led government with its
Iraq coverage.” The cabinet said: “Al Jazeera continues to have a publicly shameless stand against the Iraqi people and to contribute in spreading death and destruction in
Iraq.”


As we have consistently argued and shown in our coverage, Al-Jazeera has been a consistent mouthpiece for the remnants of the Saddam Hussein regime.



Al-Jazeera Covers “Anti-War” March 28 Jan 2007


Al-Jazeera English coveredthe “anti-war” rally in Washington on Saturday, highlighting the appearances of Jane Fonda and Rep. John Conyers. Interestingly, the story quoted Hani Khalil, “a member of the United for Peace and Justice Group,” as saying the protesters wanted to send a message that “Americans are against the war in Iraq.”As AIM has pointed out, United for Peace and Justice is a Marxist-oriented group led by Leslie Cagan, who has substantial communist connections.


It is significant that Al-Jazeera singled out Hani Khalil, an Arab-American who works with the anti-war paper War Times. Khalil, who was put forward by United for Peace and Justice to give an Arab-American face to the protests to a worldwide audience, has written that, “The antiwar movements of the 1960s, 70s, and 80s were able to end or seriously hinder U.S.-sponsored wars in Vietnam, Central America, and elsewhere. Though we face unique challenges, we have the same responsibility – and ability – today.”


In other words, they want America defeated in Iraq. That’s Al-Jazeera’s goal as well.



Al-Jazeera at Fort Riley 16 Jan 2007







Â


Danny Schechter of media channel.org laments that too few foreign propaganda channels, such as Al-Jazeera English, were at the recently concluded National Conference for Media Reform. He asks,“Why no presence from the Al Jazeera English Channel that can’t get on the air in the US?” Maybe it’s because Al-Jazeera English correspondent Josh Rushing, a former Marine who looks like a PLO terrorist on his personal website, was busy elsewhere. He’s reportedly visiting Fort Riley, Kansas, doing a story about U.S. troops training Iraqis.


Can someone tell me why Al-Jazeera has been given access to that U.S. military base? What do mediachannel.org and the Free Press organizers of the media reform conference have in common? They’ve both been funded by George Soros.



Was Al-Jazeera Behind Leak of Saddam Hanging Video? 4 Jan 2007


How did cell phone video footage of Saddam’s execution appear on Al-Jazeera television just hours after Saddam was hanged?


AP said the “leaked” video showed the former dictator being “taunted” near the end, with some witnesses shouting “Go to hell!” before he dropped through the gallows floor in a noose. The video has been exploitedby Al-Jazeera. But who “leaked” it? CNN is reporting that an Iraqi official claims that Al-Jazeera itself was behind the leak, having recruited somebody to record the execution, for the obvious purpose of exploiting the scene in order to undermine the Iraqi government and its American backers. So Al-Jazeera leaked the video to itself! Not surprisingly, Al-Jazeera is denying the charge. But an Al-Jazeera role in obtaining, even recording, the video, makes sense, in terms of how quickly the terror TV channel was able to exploit it. As various news reports pointed out, Al-Jazeera was the first channel to air the footage.


If the charge stands up, it add to the case AIM has made that that Al-Jazeera has been a consistent supporter of the Saddam regime and its remnants, now waging a terrorist war against the U.S.-backed Iraqi government.


Â



Al-Jazeera English: “Propaganda for America’s Enemies.” 4 Jan 2007


The Weekly Standard has taken note of our criticism of the new channel. In an article,Louis Wittig finds Al-Jazeera English (AJE) guilty of airing ”deceptive and terrorist-promoting segments.”


One example: “ON ONE OF THE DAYS I was watching, the London desk had breaking news from Gaza. A hundred-plus Hamas gunmen had formed a human shield around their leader’s house to ward off an Israeli air strike. This began a string of short reports on recent events in the Strip: The U.N. Assembly had voted overwhelmingly to condemn Israel; accompanying footage showed Palestinian bodies. The next item was Israel’s bombing of a building that housed (AJE authoritatively asserted) a charity. The broadcast made no mention either of what the Israelis believed the building contained or why the Israelis were attacking in Gaza in the first place.”


Another is one that we have noted: a glorified reportabout the terrorist Islamic Army of Iraq. Wittig explains: “AJE aired a short segment on the Islamic Army of Iraq. The publicity video showed disciplined rows of masked men drilling: bursting out from the cover of tall reeds and scanning the horizon with their AK-47s. An off-camera voice described how they fight all foreigners. Their tactics of kidnapping and releasing ‘grisly videos’ were noted as ‘effective intimidation technique[s].’ A group spokesman, his face obscured, gave a boasting quote but doesn't field any questions.”


Wittig concludes that,  ”If this isn’t propaganda for America’s enemies, that’s only because the definition of propaganda in today’s constantly shifting media environment isn’t perfectly clear.”


He adds:


“AJE supporters try to claim that the new network is independent from the original Al Jazeera. But as Cliff Kincaid, of Accuracy in Media, notes, both Al Jazeera and Al Jazeera English are funded directly by the emir of Qatar, and three of the four top managers at the English-language channel come from the Arabic one.


Quoting lga1965:


 


Quoting darlingdaisy:


 Yes, the terrorist tv network SHOULD be on the the FBI watchlist, and anyone who listens to them.  If my cable company carried them, I would drop them and switch to a provider that doesn't support terrorist tv.


 "terrorist TV" ? Do you have actual proof of that? Or is it just a hunch...because the name "sounds bad" ?


 


It sounds like we can only trust al-jazeera in the states for news?

No american bloggers, no news channels. 

Will theykeep us safe?

Will who keep you safe?

Mommy_of_Riley
by Jes on Jan. 4, 2013 at 5:12 PM
1 mom liked this
You should keep up with the news...
Mr. Alouni was released. Maybe watching Al-Jazeera would do you some good...

"On January 17 2012, the European Court for Human Rights decided that Spain's seven- year jail term was not legal and demanded financial compensation for Allouni.

Spanish judiciary violated article 6.1 of the European Convention for Human Rights, which guarantees the inalienable right of citizens to have a fair and independent trial. The ruling also fined Spain 16,000 euros."


Quoting darlingdaisy:

 

 


Spanish judge orders Al-Jazeera reporter to jail


MAR ROMAN, Associated Press Writer

 


Thursday, September 11, 2003

 












 


(09-11) 09:27 PDT MADRID, Spain (AP) --

A Spanish judge formally charged a top reporter for Al-Jazeera on Thursday with being a member of al-Qaida, saying he helped with "support, financing and coordination" for the terrorist network.

Investigating judge Baltasar Garzon charged Tayssir Alouni, 48, with membership in an armed group and ordered him held in the high-security Soto del Real prison near Madrid after a 72-hour extension of his arrest expired, the National Court said. Alouni was not present during the hearing.

"Removed from his work as a journalist but taking advantage of it he carries out support, financing and coordination, which are the characteristics of a qualified militant of the organization," Garzon's statement read.

The charge will be followed by a more detailed indictment. In the Spanish legal system, investigating judges issue the indictments against defendants, who then go to a full trial.

Alouni's wife, Fatima Zohra Hamed Layesi, burst into tears upon learning the news.

Alouni is a well-known war correspondent in the Mideast for the Qatar-based Arabic satellite television network. He was the Kabul correspondent for Al-Jazeera during the Afghanistan war, and one of the only journalists allowed by the hardline Taliban regime to operate from the areas in its control.

 

Posted on CafeMom Mobile
Add your quick reply below:
You must be a member to reply to this post.
Join the Meeting Place for Moms!
Talk to other moms, share advice, and have fun!

(minimum 6 characters)



Featured